Voor een week in de huid van een politicus

Vorige week kropen de leerlingen uit 3 gymnasium in de huid van een politicus tijdens het project 'Politiek en Debat'.

Vorige week kropen de leerlingen uit 3 gymnasium in de huid van een politicus tijdens het project 'Politiek en Debat'. Ze maakten kennis met de beginselen van de Nederlandse politiek. In groepjes van drie vertegenwoordigden ze een bestaande politieke partij die ze moesten representeren in het einddebat op donderdag. Gemeenteraadsleden van de gemeente Utrecht kwamen op maandag langs om de leerlingen meer inzicht te geven in het politieke spel en om tips te geven voor het einddebat.Op woensdag stond een excursie naar Den Haag op de agenda; een bezoek aan de Tweede Kamer mocht natuurlijk niet ontbreken! Diverse Kamerleden werden in een soort talkshow aan de tand gevoeld over hoe zij tegen bepaalde actuele zaken aankijken. Een 'toevallige' ontmoeting (met dank aan leerling Tim die handig zijn netwerk inzette) met voorzitter Khadija Arib moest natuurlijk worden vastgelegd! Opgeprikt - sommigen strak in pak - en wel kwamen de leerlingen donderdag geheel in stijl naar school voor het politieke einddebat. En dat ze goed hadden opgelet was te merken! De leerlingen debatteren er lustig op los en deden erg hun best. Het was een leerzame week en een geslaagd eindstuk!



Ook interessant

Ben je een oud-leerling van LRC en vind je het leuk om de huidige leerlingen te vertellen over je studie? Kom dan ook op woensdag 6 maart 2024!

Lees verder

Afgelopen 25 en 26 januari hebben we bijna 2000 potentieel toekomstige leerlingen mogen ontvangen tijdens de Open dagen. Wat was het een feest!

Lees verder

We kijken met veel plezier en warmte terug op het jaar 2023. Het jaar waarin wij met (oud)leerlingen en (oud)medewerkers op verschillende momenten vierden dat het LRC 25 jaar bestaat.

Lees verder

Sinds het schooljaar 2023-2024 werken we met een nieuw ontwerp van ons onderwijs. Het doel hiervan is: meer keuzevrijheid en maatwerk bieden aan leerlingen, zodat leerlingen meer eigen verantwoordelijkheid ervaren voor hun leerproces.

Lees verder