Veel enthousiaste ouders en leerlingen op de Beroepenmarkt

Afgelopen woensdagavond krioelde het in de aula weer van leerlingen en ouders van het LRC en Amadeus op de jaarlijkse Beroepenmarkt. Leerlingen vanaf het 3de leerjaar zijn deze avond welkom om ze te helpen of te inspireren bij het maken van keuzes richting hun loopbaan.

Want wat er tegenwoordig allemaal wel niet kan… Gelukkig konden we rekenen op veel hulp van ouders die enthousiast vertelden over hun beroep of loopbaan tijdens een presentatie à la ‘College Tour’ of bij één van de kraampjes.

Leerlingen konden hun hart ophalen aan de vele beroepen die waren vertegenwoordigd. Zo konden ze kiezen voor uit 20 presentaties van bijvoorbeeld een buitenland correspondent, rechter, forensisch psycholoog, basisschool leerkracht of directeur, huisarts of bioloog. Daarnaast waren er veel kraampjes in de aula waar ouders stonden om vragen te beantwoorden over hun beroep. Er kon zelfs een kijkje worden genomen in een ambulance.

Het was een ontzettend leuke avond! 80 ouders hebben 500 leerlingen (hopelijk) op weg kunnen helpen. 40 medewerkers van LRC en Amadeus en 20 ouderejaars leerlingen hielpen de avond tot een succes maken. 85 pizza’s zijn van tevoren verorberd om een goede bodem te leggen.

Ontzettend veel dank aan alle ouders die geholpen hebben! Zonder jullie is dit niet mogelijk!

Ook interessant

Ben je een oud-leerling van LRC en vind je het leuk om de huidige leerlingen te vertellen over je studie? Kom dan ook op woensdag 6 maart 2024!

Lees verder

Afgelopen 25 en 26 januari hebben we bijna 2000 potentieel toekomstige leerlingen mogen ontvangen tijdens de Open dagen. Wat was het een feest!

Lees verder

We kijken met veel plezier en warmte terug op het jaar 2023. Het jaar waarin wij met (oud)leerlingen en (oud)medewerkers op verschillende momenten vierden dat het LRC 25 jaar bestaat.

Lees verder

Sinds het schooljaar 2023-2024 werken we met een nieuw ontwerp van ons onderwijs. Het doel hiervan is: meer keuzevrijheid en maatwerk bieden aan leerlingen, zodat leerlingen meer eigen verantwoordelijkheid ervaren voor hun leerproces.

Lees verder